Semalam, kecoh orang bercerita tentang pelakon Lisdawati yang didakwa telah menerima ugutan dan ditengking oleh pelakon Sharnaaz sewaktu di lokasi penggambaran drama 'Bukan Aku Tak Cinta'. Susulan dakwaan tersebut, Lisdawati telah membuat laporan polis untuk memastikan keselamatan diri dan keluarganya.
 
"Saya sendiri tidak faham kenapa dia datang dan tengking saya tanpa sebab. Peristiwa ini terjadi sebanyak dua kali ketika saya berada di lokasi penggambaran di Kuang dan satu lagi kejadian di Sungai Buloh. Sebelum ini, kami tidak pernah mempunyai apa-apa masalah sepanjang bekerja bersama bermula dari bulan November tahun lalu. 
 
"Beberapa artis yang berada di lokasi seperti Datuk Jalaluddin Hassan, Nelydia, Iqram dan Lana Nordin juga menjadi saksi peristiwa tersebut berlaku. Saya menggigil dan dan tidak mampu untuk berkata apa-apa. Saya tidak pernah mempunyai apa-apa masalah dengannya. Cara dia beritahu semua orang seolah-olah saya yang bersalah. Suami saya sendiri tidak pernah menengking saya seperti itu. Kalau boleh, saya tidak mahu berlakon dengannya lagi selepas ini dan saya serahkan semuanya kepada pihak polis," ujar Lisdawati panjang lebar.
 
Menurut Lisdawati, situasi tersebut menimbulkan masalah apatah lagi dia kini sedang mengandung enam bulan. 
 
"Saya memang tertekan tetapi tidak mahu terlalu memikirkan tentang perkara tersebut. Saya sedang mengandung dan selepas peristiwa tersebut juga, doktor mengesahkan bahawa tekanan darah saya cukup tinggi," ujarnya.
 
Dalam perkembangan lain, Lisdawati dan suaminya Fauzi Nawawi bakal berangkat ke tanah suci Mekah pada tengahari Jumaat ini untuk menunaikan ibadah umrah selama 12 hari. Pelakon Lana Nordin juga akan turut mengikuti rombongan ini ke sana kelak.