Sembilan tahun bercinta cukup untuk pasangan pelakon Zamarul Hisham dan Diana Rafar mengenali hati budi masing-masing. Keputusan untuk mendirikan rumah tangga pada Mei 2009 menjadi kemuncak kepada hubungan yang terjalin. 
 
Pun begitu, lima tahun mendirikan rumah tangga, kebahagiaan yang nikmati kian tercalar. Hanya kerana tidak sering bergambar bersama, Zamarul dan Diana disangka sudah berpisah. 
 
"Memang kami tidak suka berkongsi di dalam Instagram seperti orang lain.  Macam suami sendiri itu adalah prinsipnya yang tidak mahu menunjuk kemesraan dan kebahagiaan di situ.  Tapi untuk menjayakan sesi fotografi tidak menjadi masalah sebab ia sebahagian daripada kerja," jelas Diana.
 
Kenyataan Diana turut dipersetujui oleh Zamarul yang menjelaskan pendiriannya untuk tidak terlalu mendedahkan kisah rumah tangga mereka.
 
"Saya gelak bila ramai yang tanya kami bercerai.  Saya tegaskan, perkahwinan kami masih utuh.  Ada masa saya perlukan privasi.  Kehidupan rumah tangga saya memang tak nak kongsi sangat.  Saya cakap kepada Diana, Instagram masing-masing.  Sesekali nak bergambar bersama dan tunjuk di Instagram tidak mengapa. 
 
"Biarlah perkahwinan kedua ini menjadi perkahwinan terakhir saya.  Di usia 43 ini, saya takut nak bercerai dan melalui semua itu lagi.  Sebab itu saya selalu cakap, apa pun yang berlaku dalam rumah tangga, selagi boleh dibaiki dan diselamatkan, kami akan cuba dan lakukan.  Dalam masa sama, sepanjang tempoh ini juga, ada ketika kami masih rasa seperti bercinta," tambah Zamarul.
 
Kepada pembaca yang ingin mengetahui lebih lanjut kisah rumah tangga pasangan pelakon ini, jangan lupa dapatkan edisi terbaru Media Hiburan bertarikh 6 hingga 12 Disember 2014 di pasaran sekarang!