UtusanDaily

Saturday, 8 March 2014

Zed Zaidi mohon maaf hina Pesawat MH370



Zed Zaidi mohon maaf hina Pesawat MH370 - Susulan memuatnaik status yang seolah-olah menghina Pesawat MH370 yang kini masih gagal dikesan, bekas presiden SENIMAN Zed Zaidi dikecam teruk peminat di laman sosial.




Selain peminat, beberapa rakan artis lain seperti Erma Fatima dan Hans Isaac turut mengecam kenyataan Zed Zaidi itu dengan menganggap tahap pemikirannya rendah.





Bagi meredakan keadaan dan tidak mahu terus dihentam peminat dan rakan artis lain di laman sosial, beliau telah menyatakan permohonan maaf secara terbuka.




Penulis tabik dengan Zed Zaidi kerana berani membuang ego jauh-jauh dan segera meminta maaf secara terbuka. Tak macam yang satu tu !!

[PANAS] Pakej Sembang ghairah di hp..!!

Foto
Kuala Lumpur: Hanya bermodalkan telefon pintar murah berserta capaian Internet, sesiapa saja termasuk remaja di bawah umur kini boleh mengikuti perbincangan seks, gambar, klip video serta mesej lucah tanpa sebarang sekatan di laman sosial.

Jika sebelum ini negara digemparkan dengan penghasilan klip video, web serta blog lucah, aplikasi Twitter dikesan menjadi trend terbaru kepada generasi moden untuk memuaskan nafsu mereka.

Fenomena ini nyata membimbangkan terutama golongan ibu bapa kerana ramai remaja kini memiliki telefon pintar manakala capaian Internet pula boleh dilanggan dengan kos serendah RM5, malah ada tempat menyediakan perkhidmatan Internet tanpa wayar (WiFi) secara percuma.

Ungkapan seperti ‘I kat dalam bilik tengah bogel sayang’, ‘Hisapkan **** Anis please’, ‘Cepatlah sayang, I tak tahan ni’ adalah antara pertuturan dan perbincangan seks secara terbuka di laman berkenaan dengan purata ribuan pengikut bagi setiap pemilik akaun.

Lebih membimbangkan, terdapat juga gambar, animasi dan klip video seks, humor seks, usikan terhadap pengikut seperti ajakan berasmara secara siber yang boleh mendatangkan kesan buruk jika tidak dipantau.

[Video] Majlis Akad Nikah Syamsul & Puteri Sarah selamat dilangsungkan

Syamsul, Puteri Sarah selamat nikah
Upacara membatalkan air sembahyang Syamsul dan Puteri Sarah di Masjid Al Mukarramah, Bandar Sri Damansara pagi ini.- Foto FB Media Hiburan


DENGAN sekali lafaz, pengarah dan pelakon terkenal, Syamsul Yusof atau nama sebenarnya, Mohd Shamsul Mohd Yusof,  selamat diijabkabulkan dengan pasangannya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamarudin  di Masjid Al Mukarramah, Bandar Sri Damansara hari ini.

Pasangan ini telah dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah, Al Fadil Ustaz Mat Syaharuddin Al Rashid Mat Isa dengan mas kahwin berjumlah RM1,111 tunai tepat jam 10.31 pagi.

Majlis pernikahan tersebut menyaksikan pihak lelaki menerima sembilan dulang hantaran berupa senaskah Al-Quran, sepasang kasut, produk penjagaan wajah berjenama Kiehl’s, buah-buahan, kek, sirih junjung, beg berjenama Boss, komputer riba Macbook dan sepersalinan pakaian dari pihak Sarah.

Sementara itu,  pihak lelaki pula membalas tujuh dulang hantaran berupa sepasang kasut, komputer riba Macbook, buah-buahan, seutas jam tangan, sirih junjung, telekung dan kek.

Pakaian pengantin ditaja oleh Cosry Couture dan majlis yang serba indah ini turut mendapat beberapa tajaan lain antaranya dari Nasyeed.Com, N’dah Mahligai, Khyro Design, Love Undefined Photography dan Ari Wedding Couture.

Hadir sama, Datuk Yusuf Haslam dan isteri, Datin Patimah Ismail, ahli keluarga kedua-dua mempelai serta sahabat handai termasuk rakan artis dan selebriti tanah air.

Begitupun, majlis resepsi yang dijadualkan berlangsung pada malam ini di Dewan N’dah Mahligai Shah Alam terpaksa dibatalkan kerana kesihatan Syamsul yang  masih lagi belum stabil.



Friday, 7 March 2014

Syamsul & Sarah - Acara Bernikah berjalan seperti biasa cuma majlis resepsi pada malamnya ditunda

Mungkin tunda nikah!


TEKA-teki kepada majlis pernikahan pasangan Syamsul Yusof dan Puteri Sarah akhirnya terjawab apabila ibu kepada aktor tersebut, Datin Patimah Ismail memaklumkan bahawa anaknya itu tetap akan meneruskan majlis pernikahan tersebut.

Terdahulu, ada cakap-cakap yang mengatakan bahawa pernikahan ini mungkin ditunda dek kerana kesihatan Syamsul  yang terganggu kerana terkena demam denggi serta Syamsul kini yang masih berada di wad.

"Untuk esok, majlis pernikahan akan diteruskan seperti yang dirancang.

Kami akan membawa Syamsul menggunakan kerusi roda. Majlis nikah tidak boleh dibatalkan kerana borang nikah dan urusan Tok Kadi telah lama diatur.

"Selepas nikah, Syamsul perlu kembali ke hospital semula.  Jadi, untuk majlis resepsi pada sebelah malamnya, terpaksa ditunda. Ini satu keputusan yang berat daripada kedua-dua belah pihak. Tapi, saya puji sikap bakal besan saya yang cukup memahami.

"Ikutkan, Syamsul tidak mahu majlis ditunda kerana segala persiapan telah dilakukan, tapi memandangkan kondisi kesihatannya tidak mengizinkan, majlis terpaksa juga ditunda," ujar Patimah ketika dihubungi oleh sebuah portal hiburan, hari ini.

Tambah Patimah, keputusan menunda majlis persandingan sebelah pihak perempuan dibuat dua hari lalu selepas pertemuan enam mata antara kedua-dua pihak.

Ditanya tentang bila majlis resepsi tersebut akan dilangsungkan, beliau berkata pihaknya perlu menunggu selepas dua minggu lagi.

"Kita kena tunggu selepas dua minggu lagi.  Jika keadaan Syamsul betul-betul sembuh barulah kita akan cari tarikh baru," jelasnya.

Isu minta maaf: Hanez Suraya respon kenyataan Liyana

Liyana Hanez“Saya dah jelaskan semuanya sewaktu di sidang media kelmarin. Saya bersyukur dan lega kerana sudah menerangkan segalanya. Tentang kenyataan pihak di sebelah sana yang tidak mahu minta maaf kepada saya, tidak mengapalah.

“Saya pun meminta secara baik atas nasihat peguam saya. Terpulanglah pada beliau. Dan saya tidak akan ambil apa-apa tindakan. Tetapi sekiranya beliau mahu berbincang secara baik dan profesional, saya sedia berdepan dengan beliau”,itu kata pelakon Hanez Suraya ketika di minta mengulas mengenai kenyataan Nurliyana Manan (Liyana) iaitu isteri kepada kekasihnya, Romie Razizan Adilha aka Mr. R.

Pelakon ‘Autumn in My Heart’ ini ditemui pada sidang media ‘Teater Projek Kahwin’, bertempat di Dewan N’Dah Shah Alam, semalam.

Menerusi akhbar Berita Harian semalam melaporkan Liyana bertegas tidak mahu memohon maaf secara terbuka atas tuduhan yang dilemparkan terhadap Hanez mendakwa aktres itu sebagai perampas suaminya. Kontroversi mula tercetus selepas Hanez membuat pengakuan dia bakal berkahwin dengan seorang lelaki kononnya berstatus duda yang dikenali sebagai Mr.R sehingga menjadi punca keretakan rumah tangga pasangan berkenaan.

Tambah Hanez lagi, dia juga berharap isteri kekasihnya itu tidak menggunakan media untuk terus memburuk-burukkan dirinya.

“Apa yang penting saya dah jelaskan yang saya bukan penyebab kepada masalah rumah tangga mereka. Dari awal lagi saya tidak pernah masuk campur dan tidak mahu masuk campur dalam urusan rumah tangga mereka. Biarlah mereka selesaikan sendiri. Cuma janganlah beliau gunakan media untuk aibkan orang”,tuturnya.

Dalam pada itu, mengenai komen-komen peminat yang agak melampau yang diterimanya, Hanez berkata dia telah memaafkan semua pihak yang menghina dan mencaci kerana tidak mahu isu ini terus berpanjang.

“Tentang penerimaan orang-orang di luar sana, terpulanglah pada mereka untuk menilai. Saya faham penerimaan mungkin lambat kerana ramai yang tidak tahu cerita sebenar.

“Di akaun Instagram saya ramai yang mengutuk, mencaci saya hingga ada yang melemparkan kata-kata yang melampau. Kawan-kawan saya ada yang minta saya delete komen-komen tersebut kerana mereka sendiri tidak sanggup membacanya. Tapi saya tidak delete.

“Walapun komen-komen itu banyak negatif, saya biarkan saja. Mulut orang kita tak boleh nak tutup. Saya sedih kerana orang terlalu cepat menghukum. Tapi saya yakin lama-kelamaan orang akan berhenti bercakap”, katanya.

Perkembangan lain, Hanez buat pertama kalinya akan menjayakan pementasan teater Projek Kahwin. Memengang watak sebagai Nisa, Hanez bakal bergandingan dengan Izzue Islam sebagai Rizal.

“Sebelum ini penerbit pernah menawarkan saya untuk berlakon teater ‘Maduku Kalut’ tetapi saya tolak keranapada waktu itu saya tidak yakin dapat melakukannya. Namun semangat dan dorongan daripada produksi dan rakan-rakan membuatkan saya ingin mencuba apabila sekali lagi ditawarkan untuk berlakon teater,” jelasnya.

‘Teater Projek Kahwin’ akan dipentaskan di Istana Budaya mulai 6 hingga 14 Jun. Karya arahan Muhammad Azri Ali ni turut dijayakan oleh barisan pelakon yang juga tidak kurang hebatnya, Sherry Alhadad, Shah Iskandar, Imam Muda Asyraf dan Zulin Aziz, lapor Malaysian Digest.

Juara Imam Muda tegur artis yang cuba menghalalkan cara perbuatan mereka w/pun ia haram

Hanez Suraya 'ditegur' Imam?
BAHARU sahaja menjengah bulan ketiga dalam tahun 2014, namun pelbagai kontroversi yang terpalit di kalangan selebriti tempatan.


Bukan sahaja kisah penceraian artis, malah mereka juga turut terlibat dalam beberapa kontroversi lain seperti saman-menyaman, pergaduhan sesama artis dan juga hubungan bersama suami orang.

Salah seorang daripada mereka adalah selebriti cantik, Hanez Suraya yang turut menjadi 'mangsa' dalam kemelut rumah tangga orang.

Walaupun baharu kelmarin, Hanez tampil mengadakan sidang media untuk membersihkan namanya dari tuduhan demi tuduhan yang dilemparkan, masih ramai yang tidak berpuas hati dengan tindakan selebriti itu.

Apatah lagi, gambar-gambar mesra ketika percutian pelakon ini bersama Mr R atau nama sebenarnya, Romie Razin Adilha, mula tersebar.

Seakan terpanggil untuk memberi teguran, Juara Imam Muda Musim Kedua, menerusi laman sosial, Facebook, miliknya tampil bersuara.

Walaupun tulisannya itu tidak 'bernama', namun ramai yang boleh mengagak ianya ditujukan kepada pelakon ini.

Meskipun tidak menyentuh mengenai masalah tiga penjuru yang dihadapi selebriti ini, namun Imam Muda Hassan, tetap mengingatkan bahawa percutian dengan bukan mahram tetap haram walaupun berteman.

"Bercuti dengan bukan Mahram tetapi ditemani oleh orang lain bukanlah satu alasan untuk menghalalkan apa yang haram. Matlamat tidak menghalalkan cara!

"Walaupun ditemani orang lain, tetapi adegan pegang tangan bersama tidak akan memungkinkan ia menjadi halal.

"Tak kisahlah kalau percutian anjuran syarikat sekalipun, jika batas-batas tidak dijaga di mana lelaki dan perempuan bebas bergaul tanpa batasan, ia tetap haram," katanya.

Tambah Hassan, perkara ini tidak perlu timbul kerana masing-masing pasti tahu batas-batas pergaulan antara bukan mahram.

"Dah tak tahan sangat, kahwin sahaja... Lepas itu nak bawa naik Gunung Everest sekalipun, tiada siapa yang halang.

"Jangan cuba menghalalkan yang haram!," tegasnya lagi.

Thursday, 6 March 2014

Apabila Chef Wan komen berasap bab artis bercinta dengan suami orang

Ikuti komen panas lagi berasap chef terkenal, Chef Wan berkaitan kontroversi yang melanda artis dalam gambar di atas.

“Wow sedeh baca cerita pergolakan Rumah tangga mereka ini. Ramai these days yg bermain api diakhirnya terjerat diri sendiri. Kesian isteri yg menjadi mangsa dgn anak2..bukan sekali buat hal dah banyak kali and i loved the honesty of his wive. Mana yg suka berfoya foya lagi tu tak usah la berumah Tangga lagi.

Jangan hancur kan hati seorang Wanita dan Anak2. Yang si Betina pun gatal dah tahu laki orang masih mau bermain api. Berdolak dalik macam main Drama minggu ini jugak for what? These is the sad world today where there is no respect for others..

Many times i come across so many of my close friends going to the same shit over and over again.Tambahan Anak2 muda sekarang pantang ada duit sikit laki orang pun mereka nak sapu kerana gila nak hidup senang.I am always a shoulder for them to cry on and share their problems. My advice is always the same…Cerai kan and Move on as no one deserved to live unhappy and worst to be treated mcm sampah and worst physically abused.

I also have noticed that what goes around will come back in this world.Jantan2 yg jahat juga kebanyakan akan nanti bertemu dgn betina2 yg tak senonoh juga.Kawin la 10 kali pun jika perangai kita tu macam musibat juga as i have adviced both my children too in the end will all end up to a unhappy marriage. Yang menjadi Mangsa anak2 la yg have to suffer.” - Instagram Chef Wan     

Wednesday, 5 March 2014

Apabila AWIE & ERRA bercinta semula..!!

Air Mata Yusof Haslam Di Konsert 'Teaterikal Suara Kita'


Awie dan Ziana Zain dalam babak filem 'Maria Mariana'


KUALA LUMPUR: Produser filem Datuk Yusof Haslam menitiskan air mata ketika menonton konsert Teaterikal Suara Kita yang berlangsung di Panggung Sari, Istana Budaya, di sini, malam Isnin lalu.

Yusof, 60, yang bertanggungjawab menjulang nama Awie, Erra Fazira dan Ziana Zain dalam industri filem tanah air pada era 90-an turut bangga dengan kejayaan ketiga-tiga artis berkenaan.

"Konsert ini mengembalikan nostalgia yang cukup bermakna sehingga ada beberapa babak yang buat saya menitiskan air mata.

"Saya terkenangkan perangai dan gelagat Awie, Erra dan Ziana sewaktu di zaman mula-mula saya mengarahkan mereka dalam filem-filem saya dahulu," katanya kepada mStar Online selepas menyaksikan persembahan pertama Konsert Teaterikal Suara Kita, di Panggung Sari, Istana Budaya, malam Isnin lalu.

Ketiga-tiga pelakon itu mencetuskan fenomena apabila muncul dalam filem Sembilu dan Sembilu 2 serta beberapa filem lain terbitan Skop Productions sehingga berjaya mencatatkan kutipan boxoffice.

Erra Fazira dan Awie dalam salah satu babak alkonan semula filem 'Sembilu'.


Tambah Yusof, pada awalnya dia agak terkejut apabila diberitahu untuk mementaskan karya daripada filem-filem berkenaan.

Namun, setelah menonton hasil pementasan itu, dia percaya konsert tersebut bakal mendapat sambutan daripada peminat-peminat yang mengikuti perkembangan filem-filem arahannya itu.

"Sebenarnya saya terkejut apabila diberitahu bahawa mereka bertiga ingin pentaskan semula filem-filem saya.

"Saya macam tidak percaya mereka ingin bergabung semula. Tapi bila melihat persembahan mereka, saya percaya konsert ini akan mendapat kejayaan", ujarnya.

Sementara itu, Awie berkata, kejayaan pementasan tersebut menjadi bukti penyelesaian kemelut hubungan dingin antaranya dengan Erra Fazira.

Katanya, secara tidak langsung hubungan persahabatan mereka bertiga kembali terjalin seperti dahulu.
Ziana, Erra Fazira dan Awie dalam lakonan semula filem 'Maria Mariana'.


"Konsert ini menutup semua cerita dan kemelut antara saya dan Erra, di sini kami buktikan yang kami boleh jadi kawan baik dan melupakan masalah yang lalu," katanya.

Dalam pada itu, mengulas persembahan secara keseluruhan pada malam pertama itu, Awie berkata ada beberapa babak yang perlu diubah bagi memendekkan lagi tempoh masa.

Bagaimanapun, dia berpuas hati dengan persembahan dan reaksi penonton sepanjang 2 jam 30 minit konsert itu berlangsung.

Konsert Teaterikal Suara Kita dipentaskan dari 3 Mac sehingga 9 Mac ini di Panggung Sari, Istana Budaya di sini.

Tiket pementasan itu dijual dengan harga RM79 sehingga RM499 boleh dibeli di kaunter Istana Budaya.

Hanez Suraya Minta Isteri Kekasihnya Mohon Maaf



Hanez akan mengambil tindakan sekiranya isteri kepada lelaki yang dikaitkan dengannya iaitu Nurliyana Abd Manan tidak memohon maaf secara terbuka kerana memfitnah dia sebagai punca keretakan rumah tangga mereka. Foto KAMARUL ARIFFIN


PETALING JAYA: Pelakon Hanez meminta Nurliyana Abd Manan iaitu isteri kepada lelaki yang dikaitkan dengannya memohon maaf secara terbuka kerana memfitnah dia sebagai punca keretakan rumah tangga mereka.

Hanez atau nama sebenarnya Hanez Suraya Abd Aziz, 30, berkata, jika Nurliyana tidak berbuat demikian, dia akan mengambil tindakan kerana perbuatannya telah menjejaskan reputasinya sebagai seorang pelakon.
"Selepas saya dan keluarga dihina masyarakat, saya harap dia (Nurliyana) dapat membersihkan nama saya dengan memohon maaf kepada saya secara terbuka.

"Segala dakwaannya mengatakan sayalah menjadi punca keretakan rumah tangga dia dan suaminya langsung tidak benar kerana saya mengenali lelaki berkenaan pada 20 Disember lalu (tiga bulan lalu) sedangkan dia menuduh saya menjalinkan hubungan lapan bulan lepas.

"Kita lihat dulu sejauh mana respons dia mengenai permintaan saya ini dan jika dian tidak membuat seperti yang saya minta, nantilah tindakan saya seterusnya ," katanya.

Hanez berharap namanya dapat dibersihkan daripada sebarang tuduhan merosakkan rumah tangga orang lain.


Hanez ditemui pada sidang media khas yang dianjurkannya bagi menjelaskan isu apabila dia dikatakan bakal berkahwin dengan suami orang.

Sidang media itu diadakan di Hotel One World di sini pada Rabu.

Turut hadir peguam Hanez iaitu Wan Nurliyana Abdul Rahman, pemuda yang dikaitkan dengannya iaitu Romie Razin Adilha, 34, bersama peguamnya, Rubiah Jaffar.

Kontroversi mula tercetus selepas Hanez membuat pengakuan dia bakal berkahwin dengan seorang lelaki berstatus duda yang dikenali sebagai Mr.R dan menjadi punca keretakan rumah tangga pasangan berkenaan.
Tidak lama kemudian, Hanez telah dihentam oleh seorang individu menerusi laman Instagram miliknya dengan mengatakan kekasih pelakon itu sebenarnya masih suami orang dan mereka belum lagi bercerai.

Romie Razin Adilha lelaki yang dikaitkan dengan Hanez.


Situasi bertambah tegang apabila Nurliyana membuat kenyataan dalam rancangan Melodi terbitan TV3 dan sebuah akhbar pada Ahad lalu yang menuduh Hanez sebagai punca pergolakan rumah tangganya.

Sementara itu Hanez juga menafikan telah bercuti dengan Romie berdua-duaan ke Bangkok, Thailand pada Januari lalu sebaliknya dia ke negara tersebut atas urusan perniagaan bersama lima orang rakan lain.

Dalam sidang media yang sama, Romie pula berasa agak terkejut apabila kontroversi tersebut tersebar selain perbuatan isterinya membuat kenyataan di media.

"Memang saya dan dia belum bercerai tetapi masalah rumah tangga kami sudah lama berlaku. Sebelum saya mengenali Hanez lagi.

"Malah isteri telah memfailkan cerai pada 8 Oktober 2013 dan ini merupakan fail cerai buat kali kedua yang dibuat oleh dia. Saya harap orang ramai tidak menghentam Hanez tanpa sebab lagi," tegasnya.


Hasil perkahwinan Nurliyana dengan Romie Razin, mereka dikurniakan dua orang anak yang berusia antara dua dan lapan tahun.

Monday, 3 March 2014

Isu Erra berpeluk dengan Awie dalam teater di tegur peminat

Erra, Awie, Erma kenapa begitu?

http://3.bp.blogspot.com/-JgYRm-lvmyU/UwnzY7H4LmI/AAAAAAAABxU/sKY1az00Io4/s1600/erra+awie+ziana.jpg
RAMAI yang tersinggung dan marah apabila penyanyi dan pelakon Erra Fazira yang baru beberapa hari bercerai melakonkan babak berpeluk dengan Awie semasa latihan Konsert Teaterikal Suara Kita di Istana Budaya (IB) baru-baru ini.

Awie adalah bekas kekasih Erra tetapi isunya di sini bukanlah sama ada kekasih atau tidak. Kelakuan Erra pada babak itu dianggap melampaui batas, tambahan pula dia baru sahaja bercerai dan masih dalam edah.

Nampaknya fenomena adegan yang bertentangan dengan norma agama, budaya dan sosial ini mulai berjangkit ke pentas teater selepas dianggap menjadi suatu perkara biasa dalam filem Melayu.

Isu Erra berpeluk dengan Awie memperlihatkan sesetengah pihak membelakangkan nilai agama dan sosial untuk memberikan hiburan yang meruntuhkan akhlak penonton.

Orang yang bertanggungjawab membuat babak itu adalah pengarah konsert Erma Fatima yang selalu dianggap sebagai pengarah drama Islamik. Tetapi apabila banyak pihak mengkritik babak itu dalam media baru-baru ini, Erma terpaksa mengubah dan mengurangkan babak melampau antara Erra dan Awie. Tetapi Erma ternyata melakukan dengan berat hati kerana sejak awal lagi dia mahu membuat babak berpeluk itu sama seperti di dalam filem lakonan Erra dan Awie.

Kita boleh sahaja menyalahkan Erra kerana sanggup berbuat demikian sekaligus menyinggung wanita Islam yang lain seolah-olah itulah yang dilakukan tanpa mengambil kira sensitiviti agama dan budaya. Tetapi Erma sebenarnya yang mencetuskan supaya kedua-dua pelakon ini dibonekakan untuk menarik penonton ke konsert itu nanti.

Penonton sebenarnya bukanlah ekstrem sangat menghalang Erra membuat konsert dengan lelaki atau berlakon di pentas dengan lelaki. Tetapi masyarakat kesal kerana Erra tidak menjaga maruahnya sendiri dengan membiarkan diperalatkan sedemikian rupa.

Selepas ini golongan artis jangan menyalahkan masyarakat kalau mempunyai persepsi serong terhadap mereka. Buktinya lihatlah Erra dengan Awie seolah-olah diberi lesen untuk melakonkan babak memalukan di depan khalayak.

Miss J juga tertanya-tanya dengan Erma Fatima. Kenapalah pengarah yang seorang ini suka sangat buat perkara-perkara yang bertentangan dengan agama padahal dia banyak mengarah drama-drama yang kononnya Islamik di TV AlHijrah.

Miss J mendapat tahu Erma adalah antara pengarah yang diberi keistimewaan oleh TV AlHijrah. Berlambak-lambak drama ‘Ismalik’nya di stesen itu.

Kalau beginilah yang ditunjukkan oleh Erma Fatima yang seolah-olah mempersendakan agama dengan mencetuskan babak Erra berpeluk dengan Awie, Miss J fikir Erma tidak layak untuk mengarah drama-drama yang bercorak Islamik. Malah Miss J fikir drama-drama yang dibuat untuk TV yang berkonsep Islam ini semata-mata untuk mencari makan.

Miss J sekadar menasihatkan Erra dan Awie, berpada-padalah. Kepada Awie pula tak payahlah menganggap Erra bersikap profesional. Berpeluk bukanlah tanda seorang itu profesional.

Kalau begitulah kefahaman pelakon kita tentang definisi profesional, tak nak cakap lagilah. Awie dan Erra, kita hidup ini bukanlah bebas melakukan semua yang kita mahu. Kita ada batas agama, budaya dan sosial. Batas-batas ini tidak dikecualikan kepada sesiapa termasuklah artis. Ingat itu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Hiburan/20140302/hi_03/Erra-Awie-Erma-kenapa-begitu#ixzz2utSXoTQ3
© Utusan Melayu (M) Bhd

'Che Ta' dikatakan bunting pelamin sebab dah mengandung..!!

Che Ta mengandung?

Che Ta-Zain saling melengkapi
SHAH ALAM – Khabarnya pelakon dan pengacara Rozita Che Wan atau lebih dikenali sebagai Che Ta sudah hamil.


Berita gembira itu dikongsi suaminya yang juga pelakon filem, Zain Saidin, namun menurutnya ia masih belum disahkan doktor lagi.

Menurut Zain yang dipetik dari sebuah portal, jika berita itu benar, ia merupakan hadiah hari lahir terbesar yang diterimanya.

“....Mungkin (Rozita mengandung). Nak kena buat pemeriksaan doktor dahulu jika ada 'orang baru' akan sertai kami sekeluarga atau tidak.

"Tetapi jika benar, kiranya berita itu satu hadiah buat saya dan semestinya isteri," katanya.

Zain memberitahu akan berkongsi berita gembira itu jika keputusannya positif.

“Masih terlalu awal lagi. Nanti saya beritahu jika keputusannya positif. Doakan kami,” katanya.

Zain dan Che Ta telah bernikah pada 12 Disember tahun lalu.

Sudah-sudahla tu bergaduh wahai artis Malaysia, dunia seni kita bukannya besar mana pun..!!

Freddie Fernandez
Lisdawati dan Fauzi Nawawi.Sharnaaz Ahmad

"SAYA akan panggil mereka semua!," itulah jawapan Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez berhubung kemelut yang semakin serius di antara pelakon Sharnaaz Ahmad, Lisdawati dan Fauzi Nawawi.

Menurut Freddie, pada mulanya, dia beranggapan perkara ini akan menemui jalan penyelesaian kerana ianya hanyalah melibatkan salah faham.

"Mulanya, saya hanya menjadi pemerhati kerana perkara ini tidak perlu dipanjangkan sehingga membabitkan mahkamah.

"Setelah puas melihat perang saraf di antara mereka seperti yang dilaporkan media, saya terpanggil untuk mengajak mereka bersemuka dan berbincang mengenainya.

"Pada saya, ia hanyalah salah faham sahaja dan tidak perlu saman menyaman. Mungkin sedikit masa lagi saya akan panggil mereka bertiga," katanya yang mengharapkan perjumpaan itu dapat memulihkan keadaan.

Menurut Freddie, tiada gunanya untuk saling menuding jari menyalahkan antara satu sama lain kerana ia akan memburukkan lagi keadaan.

"Saya akan menyediakan 'platform' sebagai orang tengah untuk mereka berbincang agar perkara ini diselesaikan di luar mahkamah.

"Sekiranya cara ini tidak berkesan untuk membantu mereka, saya akan akur dengan pilihan mereka kerana ia adalah hak individu.

"Namun, saya berharap ianya dapat berakhir dan berdamailah. Industri kita bukanlah besar mana, alih-alih jumpa juga," katanya yang bakal berbincang dengan Ketua Biro Pelakon, Ezany Nizarif berhubung pertemuan itu.

Bertanya mengenai keahlian, Freddie memberitahu bahawa dia akan menyemak keahlian ketiga-tiga pelakon itu.

"Walaupun mereka tidak berdaftar dengan Karyawan, namun kami akan membantu sedaya upaya kerana ia melibatkan industri. Ia turut menjadi tanggungjawab Karyawan," katanya yang sebelum ini pernah menyelesaikan beberapa masalah artis.


Artis kontroversi?

Lisdawati, kes saman, gaduh

Menyelak kontroversi saman menyaman Lisdawati atau nama sebenarnya, Nisdawati Nazaruddin, 36, pernah memfailkan saman fitnah terhadap pelakon, Nadia Mustafar pada 1 April 2010.

Saman itu difailkan kerana Lisda mendakwa Nadia memberi wawancara berunsur fitnah terhadapnya dalam artikel sebuah majalah mingguan bertarikh 8-14 Januari 2005.

Dalam tuntutannya itu, isteri kepada pelakon, Fauzi Nawawi ini memohon ganti rugi RM250,000 serta faedah lapan peratus dan kos-kos lain ekoran penyiaran wawancara itu yang didakwa menyebabkan imej dan periuk nasinya terjejas.

Setelah lebih lima tahun berlanjutan, akhirnya kes itu berakhir dengan mahkamah mengarahkan Nadia membayar RM250,000 kepada Lisda.

Selain itu, Lisda juga turut terpalit dalam kes pergaduhan bersama aktres, Rita Rudaini ketika menjalani penggambaran drama pada tahun 2006.

Ada yang mendakwa, hubungan antara kedua-dua pelakon ini sememangnya dingin sehingga ianya divisualkan dalam adegan tarik rambut dalam kolam renang di sebuah hotel terkenal di George Town.

Namun, sehingga kini, tiada siapa yang tahu punca pergaduhan berkenaan walaupun Lisda turut membuat laporan polis ekoran kes itu.

Fauzi Nawawi,  ugut pengurus produksi?

Dua tahun lalu, pengurus produksi wanita dan rakannya membuat laporan polis mendakwa pelakon popular yang juga pengarah, Fauzi Nawawi mengugut untuk mencederakan selain merampas kereta miliknya dalam kejadian di pejabatnya di Ampang.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa mendakwa Fauzi dan beberapa rakan menaiki empat kereta pergi mencarinya di rumah.

Mangsa berkata, dalam kejadian itu, Fauzi bertindak luar kawalan dengan memberi ugutan terhadapnya kerana masih belum menjelaskan baki bayaran penggambaran sebanyak RM14,000.

Pun begitu, Fauzi menafikan perkara berkenaan dan Lisda memberitahu bahawa dia menjadi saksi kerana turut berada di sana ketika insiden itu terjadi.

Katanya, ia bukanlah seperti yang didakwa kerana sebelum ini dia pernah mengajak pengurus itu berbincang mengenai bayaran, namun tidak diendahkan.

Sharnaz Ahmad, panas baran

Pelakon terkenal, Sharnaaz Basir Ahmad sememangnya terkenal dengan sikap panas barannya dan turut terlibat dalam beberapa insiden.

Dua tahun lalu, Sharnaaz didakwa pernah menolak dan mencengkam leher penolong pengarah filem, Darah Panas, Mohd Hafiz Mat Ishak kerana terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan pakaian bagi penggambaran.

Tidak cukup dengan itu, dia dikatakan turut meninggalkan lokasi penggambaran kerana tergesa-gesa untuk menemui bekas kekasihnya, Shila Amzah yang ketika itu perlu terbang ke China untuk pertandingan, Asian Wave 2012.

Malah, Sharnaaz juga pernah melepaskan kemarahan kepada Shila Amzah di Twitter ketika penyanyi berkenaan berduet bersama, Taufik Batisah di Anugerah Planet Muzik 2012. Namun, dia kemudiannya menafikan perkara itu dan memberitahu akaunnya telah digodam.

Setelah hubungannya bersama Shila putus di tengah jalan pada tahun lalu, dia turut terpalit dengan perang mulut dan berbalas kenyataan dengan bapa Shila, ND Lala.

Mengakui keburukan sikap baran itu, Sharnaaz turut berjumpa dengan suami penyanyi, Noraniza Idris, untuk merawat dan mengatasi kemarahannya.

Namun, sebelum ini, pelakon drama, Ruby ini juga pernah memberi amaran kepada mana-mana pihak yang cuba mengaitkan dirinya dengan bekas kekasihnya itu ataupun perkara yang menduga kesabarannya.

IKLAN BERBAYAR 2

.

Blog Archive